شهیدان هنیه و سنوار در جوانی

 انتساب اعتقاد به طرح دو دولتی به شهید اسماعیل هنیه ناشی از تحریف سخنان اوست. این شهید راه قدس تأکید داشت که مقاومت تا نابودی اسرائیل ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: گروه موسوم به «‌مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‌»! اخیرا به بهانه وقایع غزه و لبنان و جنایات رژیم صهیونیستی، طی بیانیه‌ای بازگشت این رژیم به مرزهای قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطین؛ همان طرح دو دولتی آمریکا و اسرائیل را راه‌حل برون‌رفت از این بحران دانسته و در واقع موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته است.

کیهان روز گذشته به این بیانیه که تکرار گستاخی آمریکا، رژیم صهیونیستی، اروپا و برخی دولت‌‎های عربی درباره فلسطین است، واکنش نشان داد. مدیر مسئول کیهان در مطلبی نوشت: «در بیانیه به خیال خود شق‌القمر کرده و به عنوان یک راه‌حل! خواستار «‌بازگشت این رژیم به مرزهای قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطین‌»! شده‌اند که باید پرسید آیا نمی‌دانید که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ و بعد از قتل‌عام گسترده مردم فلسطین که با حمایت و کمک‌های مالی و تسلیحاتی و نظامی قدرت‌های استکباری صورت گرفته بود، جعل شده است‌؟! اگر می‌دانید، پیشنهاد «‌قانونی بودن‌»! مرزهای قبل از تهاجم ۱۹۶۷ را از کدام کیسه درآورده‌اید؟! و اگر- در حالی که امروزه کودکان دبستانی هم از این واقعه باخبرند -شما از آن اطلاعی نداشته و نمی‌دانید! چه اصراری دارید درباره موضوعی که نمی‌دانید اظهارنظر کنید؟! و البته سؤال دیگری نیز در میان است و آن، این که چرا راه‌حلی که ارائه کرده‌اید دقیقاً همان راه‌حل مورد نظر آمریکا و اسرائیل و اروپا و برخی از دولت‌های دست‌نشانده منطقه است؟! آیا این همخوانی اتفاقی و تصادفی است؟! اگر چنین است چرا اتفاقاً با دیدگاه قدرت‌های استکباری حامی اسرائیل مو نمی‌زند؟!»

در ادامه مطلب یادشده خاطرنشان شده بود:« این نکته نیز گفتنی است که اگر دشمنان اسلام و انقلاب و ماشین‌های تبلیغاتی آنها، مجمع به اصطلاح مدرسین را در همان حد و اندازه چند نفری که عضو آن هستند، مطرح و معرفی می‌کردند، نیازی به این وجیزه نبود ولی از آنجا که دشمن از بزرگنمایی به‌عنوان یک ترفند تبلیغاتی استفاده می‌کند، بعید نیست که این گروه چند نفره را در جایگاه جامعه عزیز و محترم حوزه علمیه بنشاند و دیدگاه انحرافی این گروه را به جمعیت فراگیر و پُرشمار «‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌» نسبت بدهند!»

در پی واکنش کیهان به بیانیه مذکور، یک فعال سیاسی مدعی اصلاحات مدعی شد: مدیر مسئول روزنامۀ کیهان با ادبیاتی اهانت‌آمیز و زهرآگین، مجمع مدرسین حوزه را به علت درخواستش برای «بازگشت اسرائیل به مرزهای پیش از جنگ ۱۹۶۷ و تشکیل کشور مستقل فلسطینی» به «مقابله با اسلام و حمایت از صهیونیست‌ها» متهم کرده است. اگر درخواست از اسرائیل برای بازگشت به مرزهای قبل از جنگ ژوئن و تشکیل کشور فلسطینی، «مقابله با اسلام و حمایت از صهیونیست‌ها» باشد، در آن صورت که این اتهام جانب بسیاری از رهبران حماس از جمله مرحوم اسماعیل هنیه را هم می‌گیرد! اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس یازده آبان سال پیش به صراحت اعلام کرد: «آماده مذاکره سیاسی برای راه‌حل دو کشوری با پایتختی قدس هستیم.» آیا از نظر حسین شریعتمداری، اسماعیل هنیه هم به «مقابله با اسلام و حمایت از صهیونیست‌ها» برخاسته بود؟

در پاسخ به ادعای فوق، گفتنی است، اولا، فعال مدعی اصلاحات سخنان شهید هنیه را به طرز تحریف شده، آورده است و حال آنکه شهید اسماعیل هنیه آبان ماه سال گذشته در یک سخنرانی گفت: «این جنبش طرح جامعی را در مورد وضعیت کنونی به طرف‌های مقابل ارائه کرده است که از توقف جنگ، سپس بازگشایی کامل گذرگاه‌ها و پس از آن انعقاد قرارداد مبادله اسرا آغاز می‌شود تا با پایان اشغالگری به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف ختم شود.»

ثانیا، اگر شهید هنیه، طرح آمریکایی ـ اسرائیلی دو دولتی را قبول داشت، چرا با رژیم صهیونیستی می‌‎جنگید و تأکید داشت که مقاومت تا نابودی اسرائیل ادامه دارد؟

شهید اسماعیل هنیه مردادماه امسال چند روز پیش از شهادت در گفت‌وگویی تصریح کرد: «ان‌شاءالله از یک پیروزی به پیروزی دیگر و پیروزی‌های دیگر خواهیم رسید، هر چقدر که مدّت جنگ طول

بکشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس